W Grupie Alektum staramy się nieustannie podnosić jakość naszych usług i zapewnić wszystkim osobom, które się do nas zwracają profesjonalny, szybki i sprawny kontakt. Jeżeli masz jakiekolwiek uwagi, reklamacje dotyczące Twojej sprawy lub naszych działań, skontaktuj się z nami w sposób opisany poniżej.
Jeżeli masz jakieś pytania lub uwagi dotyczące Twojej sprawy, obsługiwanej obecnie przez Alektum, zachęcamy aby w pierwszej kolejności skontaktować się z nami telefonicznie, dzwoniąc na naszą infolinię pod numer telefonu: (+48) 718 811 012. Do kontaktu z Tobą możemy używać naszego wirtualnego asystenta, który dzwoniąc do Ciebie pomoże uzyskać podstawowe informacje na temat zadłużenia i płatności, połączyć Cię z naszym konsultantem lub umówić kontakt w późniejszym terminie.
Możliwe jest również zamówienie rozmowy telefonicznej z naszą infolinią. Aby tego dokonać należy wypełnić właściwy formularz z prośbą o oddzownienie, który znajdziesz w zakładce Obsługa klienta.
W celu przyspieszenia obsługi, przed połączeniem przygotuj numer akt Twojej sprawy, który możesz znaleźć w treści pisma lub maila kierowanego do Ciebie z Alektum. Rozmowy z naszą infolinią mogą być rejestrowane. Pamiętaj też, że przed przystąpieniem do właściwej rozmowy, przez wzgląd na bezpieczeństwo danych, będziemy musieli zweryfikować Twoją tożsamość.
Ponadto, w zakładce Obsługa klienta,udostępniliśmy również możliwość zamówienia kontaktu e-mailowego poprzez właściwy formularz kontaktowy.
Jeżeli masz zastrzeżenia co do naszych działań, jakości obsługi lub Twojej spraw możesz zgłosić reklamację kontaktując się z nami poprzez:
Ważne jest, aby w wiadomości uwzględnić wszelkie informacje niezbędne z punktu widzenia zgłaszanej reklamacji oraz zawrzeć dane umożliwiające poprawną identyfikację zgłaszającego oraz samej sprawy.
W miarę możliwości, składając reklamację podawaj następujące informacje:
wskazanie preferowanego kanału przekazania naszej odpowiedzi na reklamację (listownie lub pocztą elektroniczną).
Reklamacja jest możliwie szybko oraz wnikliwie analizowana i obsługiwana zgodnie z naszą procedurą dotyczącą rozpatrywania reklamacji. Odpowiedzi udzielamy w ciągu 30 dni od otrzymania reklamacji, z uwzględnieniem życzenia osoby dokonującej zgłoszenia co do formy odpowiedzi tj.: listownie lub pocztą elektroniczną (na poprawnie zweryfikowany adres e-mail). Jeżeli w zgłoszeniu nie została określona preferowana forma kontaktu, odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie w jakiej reklamacja została przyjęta.
Wnosząc reklamację, zgadzasz się na przetwarzanie przez Alektum Sp. z o.o. danych osobowych przedstawionych w wiadomości. Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
Masz prawo, aby po złożeniu pisemnego wniosku żądać zaktualizowania, sprostowania bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Alektum Sp. z o.o. od 14 stycznia 2014 r. jest członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) i niezmiennie stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk, stanowiących nieformalny zbiór wytycznych postępowania, opartych na ogólnych normach moralnych i zgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem.
Jeżeli jednak uznasz, iż nasze działania są niezgodne z postanowieniami Zasad Dobrych Praktyk, możesz wnieść skargę bezpośrednio do Komisji Etyki ZPF. W celu zgłoszenia skargi należy przesłać wniosek z prośbą o zbadanie zgłoszonego naruszenia. Wniosek oraz dokładna instrukcja, w jaki sposób należy go wypełnić i przesłać, znajdują się na stronie https://zpf.pl/etyka/wniosek-do-komisji-etyki/.
Pamiętaj, że w sprawach reklamacji masz prawo zwrócić się o pomoc do Miejskich lub Powiatowych Rzeczników Konsumenta. Z kolei po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, masz prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów pomocą Rzecznika Finansowego, informacje w tym zakresie znajdziesz na stronie rf.gov.pl.