Przetwarzamy Twoje dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej RODO).
Na tej stronie dowiesz się o tym, czym są dane osobowe, jak je przetwarzamy, jak długo są przechowywane, w jaki sposób są chronione, jakie masz prawa oraz jak postępować, jeśli nie jesteś zadowolony z przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane osobowe to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania, żyjącej osobie fizycznej. W przypadku szeroko pojętych działań windykacyjnych, chodzi więc o dane umożliwiające poprawną identyfikację konkretnej osoby fizycznej oraz jej sprawy. W związku z tym, możemy przetwarzać następujące rodzaje danych: imię, nazwisko (nazwę), nr PESEL (również NIP, REGON), datę urodzenia, serię i numer dowodu osobistego, dane teleadresowe (adres, nr telefonu, adres e-mail), dane finansowe i dotyczące majątku w tym informacje na temat Twojego zobowiązania (np. rodzaj i źródło długu, wysokość kapitału i odsetek, wierzyciel, koszty, historia spłat), dane osób mających związek ze zobowiązaniem (np. pełnomocnicy i reprezentanci, poręczyciele, następcy prawni, małżonkowie) oraz inne dane, które otrzymamy lub pozyskamy w trakcie obsługi sprawy, o ile ich przetwarzanie będzie prawnie dopuszczalne i celowe.
Nie żądamy i nie oczekujemy dostarczania nam danych szczególnej kategorii jak np. informacji o stanie zdrowia, wyznaniu, orientacji. Mimo, że wdrożyliśmy procedury mające na celu maksymalne ograniczenie tego rodzaju przetwarzania, nadal mogą wystąpić sytuacje, w których będziemy zmuszeni do przetwarzania takich danych. Może to mieć miejsce np. gdy w ramach prowadzonych działań windykacyjnych otrzymamy dokument bądź informację zawierającą tego typu dane, przytoczone przez autora w kontekście danej sprawy.
Alektum Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, pomaga innym firmom, tj. naszym klientom, w zarządzaniu i windykacji należności, przetwarzaniu płatności, wysyłaniu przypomnień, wezwań oraz zapewnianiu obsługi telefonicznej i korespondencyjnej. Realizując powyższe, zlecone nam usługi, przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie umów zawartych z danym klientem, który pozostaje Twoim wierzycielem i zarazem administratorem Twoich danych osobowych.
W przypadku kiedy Alektum Sp. z o.o. prowadzi działania windykacyjne na zlecenie podmiotów z Grupy Alektum, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych, otrzymasz przy pierwszym kontakcie, wraz z zawiadomieniem o cesji wierzytelności, gdzie znajdziesz również informację kto jest administratorem Twoich danych. Dla ułatwienia, poniżej, publikujemy aktualne wersje klauzul informacyjnych wszystkich obsługiwanych przez nas podmiotów z Grupy Alektum:
Jeżeli żaden z wymienionych powyżej podmiotów z Grupy Alektum nie jest administratorem Twoich danych, celem pozyskania szczegółowych informacji o sposobie i celach przetwarzania danych osobowych a także przysługujących Ci prawach, prosimy o bezpośredni kontakt z administratorem Twoich danych. Jeżeli nie znasz danych kontaktowych do podmiotu będącego administratorem Twoich danych (albo nie masz pewności kto nim jest), możesz skierować zapytanie do nas – postaramy się pomóc. Jeżeli zapytanie będzie dotyczyć naszego klienta to przekażemy je do właściwego podmiotu, który powinien udzielić odpowiedzi zgodnie z przyjętymi normami i przepisami prawa.
Alektum Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Gen. J. Bema 2, 50-265 Wrocław, KRS 0000258061, może występować także jako administrator danych osobowych, działający we własnym imieniu, w związku z:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (dalej IOD), wyznaczonym przez Alektum Sp. z o.o. jest Konrad Trojanowski. Kontakt z IOD, w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, możliwy jest za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji: