W idealnym świecie, Twoja firma otrzymywałaby zapłatę za swoje towary i usługi na czas, za każdym razem. Niestety, rzeczywistość nie zawsze wygląda w ten sposób, a brak płatności może zaszkodzić przepływom pieniężnym i w dłuższej perspektywie utrudnić płynność finansową.
Sporządzając raport kredytowy o swoim kliencie, uzyskujesz lepszy obraz jego sytuacji finansowej, a tym samym możesz ocenić jego zdolność kredytową. To dobry sposób na zminimalizowanie ryzyka i strat kredytowych przed zawarciem umowy. Tutaj ważne jest, aby znaleźć ocenę kredytową, która nie jest tak niska, że można zrezygnować z dobrych klientów, ale także nie jest tak dobra, że można stracić pieniądze.
Prawidłowo wystawiona faktura może oznaczać różnicę między otrzymaniem zapłaty a jej brakiem. Aby maksymalnie ułatwić klientowi sprawę, faktura musi jasno i konkretnie oddawać porozumienie stron. Dlatego sugerujemy, aby było to wyszczególnione na fakturze:
– Jaki produkt lub usługa została zakupiona?
– Jakie koszty i opłaty zostaną doliczone, jeśli faktura nie zostanie zapłacona w terminie?
– Jakie warunki płatności obowiązują dla danej faktury?
Jeśli płatności nadal nie nadchodzą, warto rozważyć sprzedaż faktur innemu podmiotowi. W ten sposób unikniesz niepotrzebnej frustracji i stresu, a jednocześnie zminimalizujesz obciążenia administracyjne. Jednocześnie Twoja firma może skupić się na tym, co robi najlepiej – podczas gdy Ty otrzymujesz zapłatę na czas.
Przekazując odpowiedzialność firmie windykacyjnej, zwiększasz swoje szanse na otrzymanie zapłaty. Otrzymanie wezwania do zapłaty od firmy windykacyjnej zamiast kolejnej faktury z przypomnieniem ma w tym kontekście większą wagę – co zwiększa szansę na to, że klient potraktuje Twoją fakturę priorytetowo.
Jesteś ciekaw, jak możemy Ci pomóc w otrzymywaniu płatności na czas? Zapraszamy do kontaktu z nami, abyśmy mogli porozmawiać!